Klantcontact en marketing

Binnen de functiegroep klantcontact en marketing worden contacten gelegd en onderhouden met uiteenlopende doelgroepen, op uiteenlopende manieren. De hoofdtaak van de functiegroep is om de relatie met wat wij de ‘eindklanten’ noemen te onderhouden. Wij doen dat met behulp van een breed spectrum aan marketing- en communicatieactiviteiten.

Kom je ons Klant Contact Centrum (KCO) versterken? Dan merk je dat pensioen altijd heel persoonlijke zaken raakt. Bijvoorbeeld tijdens klantgesprekken over scheiding, overlijden of een nieuwe baan. Met je empatisch vermogen weet je die contacten voor de klant waardevol te laten zijn. Wil je werken in de marketing? Dan wordt je verantwoordelijk voor onze externe communicatie via verschillende kanalen. Wij gebruiken hiervoor steeds vaker nieuwe media, die een echte dialoog op gang brengen.

​Dialoog met de klant

Denken vanuit het merk, connectie maken met je doelgroep, weten wat deze over je denkt en van je verwacht, gevoel hebben voor hun situatie. Dat zijn de kernpunten in ons marketingcommunicatiebeleid. We reageren op emotionele drijfveren van mensen. Pensioen heeft te maken met belangrijke levensgebeurtenissen. We geloven daarom sterk in dialoog en co-creatie: gebruikmaken van de kennis, kunde en ervaringen van de mensen om wie het gaat.

Afdelingen

Bij klantcontact en marketing maken we onderscheid tussen verschillende afdelingen:

Klantenbeheer

De afdeling Klantenbeheer is verantwoordelijk voor de communicatie met werkgevers, deelnemers en sociale partners van onze institutionele klanten (pensioenfondsen).

Marketing & Communicatie

De afdeling Marketing & Communicatie verzorgt namens onze institutionele klanten de marketing en communicatie naar deelnemers.

Proposities voor leden en werkgevers

Op deze afdeling worden diensten ontwikkeld en aangeboden om zowel onze leden als werkgevers te adviseren bij het realiseren van een waardevolle toekomst.

Ambitie

Als functiegroep klantcontact en marketing verzorgen wij alle communicatie rondom het pensioen van de deelnemers van onze klanten. Dat varieert van direct klantcontact, multimediale campagnes en magazines tot digitale kanalen. Onze ambitie is om daarbij zoveel mogelijk gebruik te maken van nieuwe media. Enerzijds is dat een kwestie van bereik versus kosten, anderzijds komt het voort uit onze duurzaamheidsprincipes. Social media, e-mail, pdf-bestanden of apps zijn nou eenmaal duurzamer dan een brief of traditioneel magazine.

Vacature alert

​Wil je automatisch een e-mail ontvangen wanneer er een nieuwe vacature is die bij je past? Meld je dan aan voor de vacature alert.

Aanmelden >

Maak kennis met jouw toekomstige collega’s

Ken jij al mensen bij PGGM? Misschien heb je al connecties bij PGGM via LinkedIn. Ontdek wie er bij ons werken en maak kennis met je eventuele toekomstige collega’s.

Ga naar LinkedIn >


Heb je een vraag?

Na het volgen van een communicatie opleiding ben ik al snel het recruitment vak ingerold en sinds 2005 werkzaam in recruitment en HR rollen. Binnen PGGM richt ik mij op de vacatures binnen het vakgebied pensioen, waarbij ik zeer uiteenlopende vacatures voor mijn rekening neem zoals pensioenspecialist, content- & feedbackmanager, medewerker klantcontact, projectmanager, product owner, adviseur continu verbeteren of incassospecialist. Naast het recruiten voor vacatures houd ik mij graag bezig met arbeidsmarktcommunicatie, jobmarketing en content. Ook geef ik ook LinkedIn workshops aan PGGM collega's.

Wil je meer weten over de vacatures op het gebied van pensioen, projectmanagement, administratief, klantcontact of marketing, neem dan gerust contact met mij op.