Beroepspensioenfonds Loodsen kiest voor PGGM

​Stichting Beroepspensioenfonds Loodsen besteedt een deel van haar pensioenbeheer uit bij pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM. Per 1 januari 2015 verzorgt PGGM de administratie van de nieuwe pensioenregeling voor de loodsen die dit jaar is ingegaan. De volledige pensioenadministratie zal op 1 juli 2015 zijn overgedragen.

Met de komst van het beroepspensioenfonds Loodsen voegt PGGM een nieuwe klant toe aan haar platform voor beroepspensioenfondsen, waarmee ook Stichting Pensioenfonds Huisartsen wordt bediend. PGGM wil de dienstverlening aan beroepspensioenfondsen verder uitbreiden, bijvoorbeeld met collectieve beleidsadvisering over onderwerpen die zijn toegesneden op het belang van de categorie beroepspensioenfondsen.

Eugenie Buuron, Directeur Institutional Relations: ,,Wij zijn erg blij met de komst van beroepspensioenfonds Loodsen naar PGGM. We hebben de Loodsen leren kennen als een professioneel en transparant bestuurd fonds, waarmee we snel zaken konden doen, een organisatie ook die hecht aan een eigen karakter in een consoliderend landschap. PGGM heeft deze klant veel te bieden als het gaat om een concurrerende dienstverlening en dit contract versterkt de propositie die PGGM heeft op de markt voor beroepspensioenfondsen.’’

Jan Willem Duijzer, Voorzitter Beroepspensioenfonds Loodsen: ,,De pensioenregeling van BPL ondergaat per 1-1-2015 een belangrijke wijziging en dat is een natuurlijk moment om de wijze van uitbesteding van de pensioenadministratie te heroverwegen. PGGM is bekend met de kenmerken van een beroepspensioenfonds en is een grote pensioenuitvoerder met een uitgebreid dienstenpakket, met de mogelijkheid om ook andere werkzaamheden onder te brengen. Het bestuur verwacht met de keuze voor PGGM de continuïteit en kwaliteit van de pensioenuitvoering goed te kunnen waarborgen.’’

Over Stichting Beroepspensioenfonds Loodsen

De Stichting Beroepspensioenfonds Loodsen is het fonds voor registerloodsen. Een registerloods zorgt ervoor dat schepen veilig en vlot de Nederlandse havens en de aan de rivier de Schelde gelegen havens in- en uitvaren. Eind november 2014 heeft Stichting Beroepspensioenfonds Loodsen een vermogen van ruim €916 miljoen en 1290 pensioengerechtigden. Meer informatie is te vinden via www.bploodsen.nl.

Woordvoerder Corporate Communication