Henk Broeders commissaris PGGM NV

​Henk Broeders is per 1 november 2018 toegetreden tot de Raad van Commissarissen van PGGM NV. Hij neemt in de RvC zitting in de Audit-, Risk en Compliancecommissie.

Broeders (53) heeft sinds eind jaren negentig in verschillende verantwoordelijkheden gewerkt voor McKinsey & Company, meest recent als senior partner bij McKinsey Toronto. Daarvoor werkte hij bij Unilever. Hij is voorzitter van het bestuur van de stichting Hanarth Fonds (kankeronderzoek), bestuurslid van Stichting Steun Amsterdam Alzheimer Centrum en commissaris bij het Alexander Monro borstkanker ziekenhuis. Broeders is opgeleid als elektrotechnicus aan TU Delft.

De coöperatie PGGM biedt institutionele klanten: vermogensbeheer, pensioenbeheer en bestuursadvisering. Op 30 juni 2018 beheerde PGGM voor diverse pensioenfondsen een vermogen van EUR 215 miljard en administreerde de pensioenen van 4,2 miljoen deelnemers. Onder de naam PGGM&CO kent de coöperatie een ledenorganisatie van ongeveer 750.000 werknemers in zorg en welzijn. Daarnaast ontwikkelt PGGM – zelf of met strategische partners – innovatieve toekomstvoorzieningen door pensioen, zorg, wonen en werken met elkaar te verbinden.
www.pggm.nl.