Marcel Jeucken vertrekt bij PGGM en vestigt zich als zelfstandig adviseur RI

Marcel Jeucken, Managing Director Responsible Investment, vertrekt bij pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM per 1 november 2017. Hij volgt een langgekoesterde wens om zich te vestigen als onafhankelijk adviseur op het gebied van verantwoord beleggen wereldwijd. Zijn functie zal voorlopig worden waargenomen door CIO Private Markets Frank Roeters van Lennep.

Eloy Lindeijer, Chief Investment Management van PGGM:

,,Marcel is voor PGGM een belangrijke aanjager en thought leader. Hij heeft onze klanten geïnspireerd en ondersteund om nieuwe stappen te zetten met hun verantwoord beleggingsbeleid, het beleggen in oplossingen en in hun rol als betrokken aandeelhouder. Mede hierdoor heeft PGGM zich kunnen ontwikkelen als koploper op het gebied van verantwoord beleggen. Wij blijven de komende tijd een beroep doen op Marcel als adviseur voor PGGM. Hij zal in die hoedanigheid tevens bestuurlijke functies blijven vervullen in voor ons belangrijke netwerken als Eumedion en de Institutional Investors Group on Climate Change.”

Marcel Jeucken trad in 2006 bij PGGM in dienst als hoofd van het Verantwoord Beleggen team in oprichting. In 2009 trad hij toe tot het MT van de Front Office en in 2011 als Managing Director Responsible Investment tot het MT en het Investment Committee van PGGM Vermogensbeheer. Hij was onder andere gedelegeerd bestuurslid van de UN Principles for Responsible Investment (PRI). Voordat hij bij PGGM kwam was hij directeur bij de Nederlandse vestiging van het latere Sustainalytics en econoom bij de Rabobank. Hij is auteur van meerdere boeken en heeft een PhD in economie over Sustainability in Finance.

De coöperatie PGGM biedt institutionele klanten: vermogensbeheer, pensioenbeheer en bestuursadvisering. Op 30 juni 2017 beheerde PGGM voor diverse pensioenfondsen een vermogen van EUR 206 miljard. Als coöperatie helpt PGGM haar ongeveer 725.000 leden bij het realiseren van een waardevolle toekomst. Daarnaast ontwikkelt PGGM – zelf of met strategische partners – innovatieve toekomstvoorzieningen door pensioen, zorg, wonen en werken met elkaar te verbinden.

> Lees meer over PGGM

Zeist, 22 september 2017