Paul Boomkamp nieuwe chief financial & risk officer PGGM

​Dr. Ir. P.A.M. (Paul) Boomkamp (46) wordt per 1 september 2015 de nieuwe chief financial & risk officer (CFRO) en lid van het executive committee van pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM. De Raad van Commissarissen (RvC) heeft Boomkamp benoemd als opvolger van de huidige CFRO Paul Loven die per 1 september vertrekt om een eigen coachings- en bestuursadviespraktijk op te bouwen.

​De benoeming van Paul Boomkamp is onder voorbehoud van goedkeuring door De Nederlandsche Bank en de Autoriteit Financiële Markten. Op dit moment is Boomkamp lid van de Raad van Bestuur van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven.

Paul Boomkamp werd geboren in Dordrecht, studeerde natuurkunde aan de Technische Universiteit Eindhoven, economie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en promoveerde in de natuurwetenschappen aan de Universiteit Twente. Na zijn studie werkte Boomkamp bij Shell (research en development), bij McKinsey & Company als management consultant, in directiefuncties bij verzekeraar AXA Nederland en vanaf 2007 als directeur bij AEGON Nederland, onder meer verantwoordelijk voor levensverzekeringen en hypotheken.Begin 2012 stapte hij over naar de gezondheidszorg als lid van de raad van bestuur van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven.

Else Bos (CEO PGGM) over de benoeming: ”Ik ben heel blij met Paul Boomkamp als nieuw lid van het team en onze organisatie. Hij heeft veel ervaring in verschillende omgevingen, zowel in de financiële sector als in de gezondheidszorg. Hij past goed bij de uitdagingen waarvoor PGGM en de pensioensector staan. Paul is met zijn expertise op de terreinen finance, risk en ICT zeker goed op zijn plek in de brede functie van CFRO.”

Vertrek Paul Loven

Paul Loven (58) stapte in 2009 als lid Raad van Bestuur van Van Lanschot Bankiers over naar PGGM. Daarvoor bekleedde hij managementfuncties bij ABN AMRO. Als CFRO van PGGM is hij eveneens nauw betrokken bij management- en leiderschapsprogramma’s en coaching van medewerkers. Om zich daarop volledig toe te leggen heeft hij in overleg met de RvC van PGGM besloten zijn functie per 1 september neer te leggen en te starten met een eigen coachings- en bestuursadviespraktijk die hij gaat combineren met een aantal toezichthoudende activiteiten.

Else Bos over het vertrek van Paul Loven: “Paul heeft de portefeuille finance en risk sinds zijn start in 2009 een volwaardige positie binnen PGGM gegeven die hij nu stabiel kan overdragen. Hij volgt nu zijn passie, het coachen en begeleiden van mensen, en daar heb ik uiteraard alle begrip voor.”

dr.ir. P.A.M. (Paul) Boomkamp