Helga Kiala 480X480 Jpg

Helga Kiala

Contentmanager

Contentmanager Helga Kiala zorgt voor de juiste informatie op de juiste plek en draagt zo bij aan een optimale klantbeleving.
Zorg

Van relatiebeheerder naar contentmanager. Voor Helga Kiala was het een logische stap. Gelukkig dacht PGGM daar net zo over. “Het liefst wilde ik aan de slag bij een maatschappelijk betrokken organisatie waar ik echt iets kon betekenen voor anderen. Bij PGGM vielen alle puzzelstukjes in elkaar.”

Een verbindende factor binnen de organisatie

“De vacature voor contentmanager bij PGGM kwam op precies het juiste moment op mijn pad. Na 3,5 jaar als relatiebeheerder bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt te hebben, was ik toe aan een meer coördinerende rol. Het liefst bij een maatschappelijk betrokken organisatie waar ik écht iets kon betekenen voor mensen. Hoewel ik Commerciële Economie heb gestudeerd, past een organisatie met winstoogmerk niet bij mij. Goed voor elkaar zorgen en de juiste keuzes maken, dat vind ik belangrijk. Of de overstap naar PGGM voor mij de juiste keuze was? Absoluut! Eerlijk gezegd wist ik niet zeker of ik aangenomen zou worden. Ik heb namelijk geen achtergrond als communicatie- of contentprofessional. Toch verliep het sollicitatiegesprek positief en rijd ik nu elke dag met veel plezier naar ons moderne kantoor in de bossen van Zeist.

Vanaf het eerste moment voelde ik me hier thuis. De sfeer is open en betrokken. Ik kwam midden in een hele drukke periode binnen. Ondanks de hectiek namen mijn manager en collega’s toch de tijd om mij goed in te werken. Ook kreeg ik volop gelegenheid om bekend te raken met de organisatie. Dat laatste is in mijn werk essentieel. Als contentmanager heb ik input nodig van verschillende afdelingen. Zo heb ik veel contact over campagnes, wijzigingen in pensioenregelingen en andere relevante ontwikkelingen met onder andere Marketing & Communicatie en de afdeling Beleid. Al deze informatie verwerk ik in onze Kennisbank en cms. Daarbij werk ik nauw samen met de klantenservices van de verschillende pensioenfondsen. Ik bedenk welke vragen werkgevers en deelnemers kunnen hebben. Aan mij de taak om ervoor te zorgen dat de eerstelijns en tweedelijns medewerkers op tijd over de juiste, uniforme antwoorden beschikken. In die zin ben ik een verbindende factor binnen de organisatie. Precies de rol waar ik naar op zoek was toen ik solliciteerde.

Bij PGGM zijn we constant bezig met nieuwe ontwikkelingen die de klantbeleving verbeteren. Het is ontzettend gaaf om dat van dichtbij te mogen meemaken. Op dit moment ben ik bijvoorbeeld betrokken bij het project ‘Praatpaal’. Een applicatie voor spraakgestuurde zoekopdrachten voor onze klanten, vergelijkbaar met Siri of Google Assistant. Ik geef hierbij advies vanuit een contentperspectief. Het maakt me trots om te zien hoe verschillende afdelingen met elkaar samenwerken om op die manier een positieve impact te maken. Daar hebben we ook verschillende prijzen voor gewonnen. Zoals mijn collega Andrew Patterson, klantcontactspecialist, die de Award Waardevol Klantcontact heeft gewonnen. Dan weet je dat je als organisatie goed bezig bent.

Daarnaast is aandacht voor de werknemer hier net zo belangrijk als aandacht voor de klant. Als medewerkers tevreden zijn, dan zie je dat terug in de kwaliteit van het werk én uiteindelijk ook in blije klanten. Beter worden in je vak en jezelf ontwikkelen horen daarbij. Mijn manager vraagt mij regelmatig of ik nog een leuke cursus of opleiding wil volgen. Op dit moment kijk ik hoe ik mijn kennis op het gebied van contentcreatie verder kan verbreden. Verder wil ik me graag verdiepen in het creëren van slimme inzichten op basis van datarapportages. Iets wat steeds belangrijker wordt in mijn vakgebied. Voorlopig ben ik bij PGGM dus nog niet uitgeleerd!”

Gepubliceerd op 24 augustus 2020.

Er zijn nieuwe artikelen geladen.