Kees Beuving benoemd tot waarnemend voorzitter raad van bestuur PGGM NV

​Kees Beuving (67) is door de raad van commissarissen (RvC) van PGGM benoemd tot waarnemend voorzitter van de raad van bestuur van PGGM NV. Zijn benoeming is onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthouders.

Beuving  - die waarneemt gedurende het herstel van voorzitter Edwin Velzel - start zijn werkzaamheden per 4 februari 2019 en zal het bestuur van PGGM naar verwachting enkele maanden versterken. Dat doet hij samen met Paul Boomkamp, Chief Financial & Risk Officer en plaatsvervangend voorzitter van het bestuur van PGGM N.V.

Kees Beuving heeft veel ervaring opgedaan in de financiële sector, onder andere als voorzitter van de raad van bestuur van Fortis Bank Nederland en laatstelijk als voorzitter van de raad van bestuur van Friesland Bank. Sinds 2014 is hij commissaris bij BNG Bank en voorzitter bestuur VSB-vermogensfonds.

De RvC geeft aan met de benoeming van een waarnemend voorzitter continuïteit te willen bieden aan de raad van bestuur en het executive committee van PGGM bij het gestalte geven aan de in 2018 uitgestippelde meerjarenstrategie van PGGM.