PGGM start vernieuwingsprogramma

​De coöperatieve pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM start een ambitieus programma ter versterking van haar slagvaardigheid. Kostenbesparingen moeten de PGGM-dienstverlening in de volle breedte goedkoper maken.

​Else Bos, CEO van PGGM:,,De Nederlandse pensioenmarkt wordt steeds dynamischer en PGGM moet de wendbaarheid hebben om daarop in te spelen. Ook de prijs van onze producten moet omlaag omdat kosten voor onze klanten, de pensioenfondsen waarvoor wij werken, een steeds belangrijker rol spelen. Deze operatie moet behalve lagere kosten ook nieuwe diensten mogelijk maken.’’

In de komende drie jaar vervalt het werk voor minimaal 200 fte’s door efficiënter werken en het beter inspelen op klantwensen. Het is niet uitgesloten dat hierbij gedwongen ontslagen vallen. De operatie moet in 2017 structureel 50 miljoen euro opbrengen. Alle geledingen van PGGM zullen erdoor worden geraakt. Else Bos heeft de 1300 medewerkers van PGGM op 9 oktober tijdens een medewerkersbijeenkomst geïnformeerd over de vernieuwingsoperatie. De ondernemingsraad van PGGM is vanaf het begin bij de planvorming betrokken geweest. Eind oktober spreekt PGGM met de betrokken vakbonden over de gevolgen van het programma voor de werknemers.