• 19 dec 2016
Gettyimages 1186776924

American Tower Corporation en PGGM maken acquisitie FPS Towers in Frankrijk bekend

Zeist/Boston, Massachusetts – American Tower Corporation en PGGM maken vandaag bekend dat ze een definitief akkoord hebben bereikt voor de acquisitie van FPS Towers, dat eigenaar en operator is van ongeveer 2.400 telecomtorens in Frankrijk.

De acquisitie vindt plaats via de eerder aangekondigde joint venture, ATC Europe. American Tower en PGGM verwachten aan de equity financiering van de transactie bij te dragen in lijn met het belang dat ze hebben in de joint venture. American Tower verwacht de benodigde schuldfinanciering te verstrekken.

‘’We zijn erg gelukkig dat we ons partnerschap met PGGM kunnen voortzetten middels de aankoop van FPS Towers, dat een aantrekkelijke portefeuille bezit van Frans mobiele telecomvastgoed,’’ zegt James D. Taiclet, jr., CEO en Chairman van de Board van American Tower. “We verwachten dat we door deze transactie het groeiprofiel van onze Europese activiteiten kunnen vergroten door uit te breiden in een markt met aantrekkelijke mogelijkheden voor de verhuur van telecomtorens en solide lange termijn groeiverwachtingen, waarbij de transactie per direct positief bijdraagt aan onze AFFO per aandeel.’’

In reactie op deze transactie zegt Erik van de Brake, hoofd Infrastructuur van PGGM: “We zijn heel blij om onze samenwerking met American Tower uit te breiden met FPS Towers. Dit vergroot de mogelijkheid van PGGM om namens haar klanten pensioenkapitaal te investeren in de reële economie. De telecomtorens van FPS Towers zijn onderdeel van een essentiële infrastructuur voor mobiele communicatie en deze lange termijnbelegging draagt bij aan een sterke Europese economie. Ze zal ook goede en stabiele rendementen opleveren voor de pensioenfondsen en hun deelnemers waarvan we het vermogen beheren.’’

De transactie zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2017 worden afgerond, onder het voorbehoud van consultatie van de ondernemingsraad van FPS Towers, goedkeuring van de toezichthouder en specifieke contractuele bepalingen.

Over American Tower
American Tower, een van de grootste REIT’s wereldwijd, is een vooraanstaande eigenaar, beheerder en ontwikkelaar van multitenant vastgoed in de communicatiesector met meer dan 144.000 objecten in portefeuille. Voor meer informatie over American Tower, ga naar www.americantower.com.

De coöperatie PGGM biedt institutionele klanten: vermogensbeheer, pensioenbeheer en bestuursadvisering. Op 30 juni 2016 beheerde PGGM voor diverse pensioenfondsen een vermogen van EUR 200,2 miljard. Als coöperatie helpt PGGM haar ongeveer 700.000 leden bij het realiseren van een waardevolle toekomst. Daarnaast ontwikkelt PGGM – zelf of met strategische partners – innovatieve toekomstvoorzieningen door pensioen, zorg, wonen en werken met elkaar te verbinden.
Meer informatie is te vinden via www.pggm.nl.

Cautionary Language Regarding Forward-Looking Statements
This press release contains statements about future events and expectations, or “forward-looking statements,” all of which are inherently uncertain. We have based those forward looking statements on management’s current expectations and assumptions and not on historical facts. Examples of these statements include, but are not limited to, statements regarding the proposed closing of the transaction described above, the impact on our consolidated results, the anticipated closing date and the expected sources of funds to pay for the transaction described above. These forward-looking statements involve a number of risks and uncertainties. For important factors that may cause actual results to differ materially from those indicated in our forward-looking statements, we refer you to the information contained in Item 1A of American Tower’s Form 10-K for the year ended December 31, 2015, under the caption “Risk Factors” and in other filings American Tower makes with the Securities and Exchange Commission. American Tower undertakes no obligation to update the information contained in this press release to reflect subsequently occurring events or circumstances.
AFFO is a non-GAAP financial measure. For more information, see American Tower’s Form 10-Q for the quarter ended September 30, 2016 under the captions “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations – Non-GAAP Financial Measures” and “– Results of Operations.” Additionally, AFFO per share is a non-GAAP measure, and is defined as AFFO divided by the diluted weighted average common shares outstanding